Telegram-Update

 

تلگرام بار دیگر با آپدیت جدید خود باعث شگفتی شد. در این سری آپدیت تلگرام، قابلیت استفاده از بخشی از یک فایل آهنگ و یا ویس برای اعلانات تعبیه شده است. همچنین بخش اعجاب انگیز ماجرا جایی شروع می‌شود که شاهد انقلابی در بخش ربات ها هستیم. در این اپدیت، ربات ها دیگر می‌توانند جایگزین وبسایت شوند! اکنون که تلگرام بار دیگر توانسته است قدرت خود را به رخ بکشد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با امکانات جدید ارائه شده در این آپدیت تلگرام  آشنا شوید.

 

صدای اعلان

در این آپدیت تلگرام، به کاربران اجازه داده شده تا با استفاده از قسمتی از فایل یک آهنگ و یا قسمتی از یک ویس، اعلانات را صدادار کنند. فرقی نمی‌کند که صدای مورد نظر، قسمتی از یک آهنگ کلاسیک فاخر باشد یا صدای بوق یک اتوموبیل! برای استفاده از این قابلیت، کافیست یک ویس و یا یک فایل صوتی کوتاه را انتخاب کرده و سپس آن را به فهرست صدای اعلانات اضافه کند یا از گزینه “آپلود صدا” در منوی اعلانات کمک بگیرید. در قدم بعدی کافیست تا در منوی اعلانات، صدای ذخیره شده را انتخاب کرده و آنرا به عنوان صدای اعلان چت مورد نظر انتخاب کنید. برای مدیریت بهتر اعلان ها و یا حتی افزودن زنگ جدید و دیگر تنظیمات، می‌توانید به قسمت “اعلان ها و صداها” در بخش “تنظیمات” مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید که صدای مورد نظر باید حداکثر 5 ثانیه و از نظر حجمی، حداکثر 300 کیلوبایت باشد. در این کانال که توسط خود تیم تلگرام ارائه شده، می‌توانید برخی از نمونه ها را برای تنظیم به عنوان زنگ اعلان مشاهده کنید.

 

 

مدت زمان بی‌صدا کردن

بی‌صدا کردن همیشه یکی از قابلیت هایی بوده که کاربران را از شر اعلانات مزاحم راحت کرده است. این قابلیت به شما اجازه می‌داد تا برای مدت زمان هایی که بصورت پیشفرض توسط تلگرام ارائه شده بود (مانند 8 ساعت، 2 روز) یک چت را بی صدا کنید. این آپدیت تلگرام که جدیدا ارائه شده، به شما این امکان را می‌دهد که برای هر مدت زمانی که در نظر دارید، گفت و گویی را بیصدا کنید. تلگرام با بهبود و پیشرفته سازی منوهای خود به شما این اجازه را داده تا با استفاده از منوی گفت و گوی مورد نظر، اعلان ها را کاملا غیر فعال و یا بی‌صدا کنید.

 

 

منوی حذف خودکار

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که روی محرمانه سازی محیط چت خود حساس هستند و یا دوست ندارید تا محیط چت خود شلوغ باشد، این آپدیت تلگرام به کمک شما می آید! با فعال سازی قابلیت حذف خودکار در محیط چت، در مدت زمان هایی مانند ( 2 روز، 3 هفته، 4 ماه و… ) از آن می‌توانید استفاده کنید. تنها کافیست منوی مورد نظر را در اندروید و یا آی او اس باز کرده و گام های بعدی شفاف خواهند بود.

 

 

پاسخ ها در پیام های فورواردی

تلگرام همانگونه که همیشه سرآمد پیامرسان‌ها از نظر ارائه امکانات بود، اپدیت جدیدی را ارائه کرده که کار را برای فوروارد پیام‌ها بسیار آسان می‌کند و باعث تسهیل خواندن پیام های فورواردی می‌شود. در این آپدیت تلگرام، همانطور که به آسانی پیامی را به سمت چپ می‌کشید تا به آن پاسخ دهید و پیش نمایشی از پیام به شما نشان داده می‌شود، در رابطه با فوروارد کردن هم همین مسئله لحاظ شده است. شما به آسانی با انتخاب پیام ها و فوروارد کردن آنها، مشاهده خواهید کرد که در پیغام‌های فوروارد شده، پیش نمایش‌ها هم نشان داده می‌شوند تا درک و خواندن آنها راحت شود.

 

 

انقلاب ربات ها

و حالا زمان آن رسیده تا به بزرگترین و جالبترین آپدیت تلگرام در این سری بپردازیم که انقلابی در بخش ربات‌ها را به ما نشان می دهد. از سال 2015 که ربات‌های تلگرامی راه خود را به بستر تلگرام باز کردند تا به امروز یکی از بهترین و محبوب ترین امکانات تلگرام بودند و میلیون‌ها کاربر با استفاده از ربات‌های تلگرام، کارهایی از قبیل خرید آنلاین و پرداخت مالیات و… را انجام دادند. در این زمان هم، ربات های تلگرامی از امکانات بسیار زیادی مانند پرداخت وجه با 15 ارائه دهنده خدمات پرداخت، احراز هویت یکپارچه، ارسال اعلانات سفارشی به کاربران و… پشتیبانی می‌کنند.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به ساخت و استفاده از ربات ها علاقه دارند، ربات ساز آراد بات می‌تواند به کمک شما بیاید.

این آپدیت تلگرام در زمینه ربات‌ها غوغایی به پا کرده و به برنامه نویسان ابزاری برای ساخت “infinitely flexible interfacesیا به عبارت دیگر رابط‌های کاربری بی‌نهایت منعطف” با استفاده از یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا، یعنی JavaScript را داده است. و بدین شکل، ربات ها می‌توانند جایگزین هر وب‌سایتی شوند.

برای تست کردن این قابلیت، میتوانید با ربات “durgerkingbot” که توسط خود تلگرام ارائه شده، فست فود مجازی سفارش دهید!

 

 

تنظیم سریع ربات های مدیر

بازهم بهینه‌سازی توسط تلگرام! این آپدیت تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به راحتی کارهای مدیریتی ساده، اعم از اضافه کردن ربات به گروه و کانال و یا حتی تنظیم اختیارات و دسترسی‌های ربات را مستقیما از صفحه پروفایل هر ربات انجام دهید.

 

بهبود ترجمه متن در iOS

ترجمه درون برنامه‌ای در iOS در این آپدیت تلگرام ارتقا یافته و گستره زبانی بیشتری را شامل شده است. برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست تا گزینه ” ترجمه پیام ها” را از بخش “زبان” در تنظیمات تلگرام فعال کنید تا گزینه “ترجمه” به منوی پیام اضافه شود. شما قادر خواهید بود این گزینه را برای زبان‌هایی که به آن مسلط هستید نیز غیرفعال کنید.

 

 

بهبود قابلیت تصویر در تصویر

این آپدیت فقط برای اندروید ارائه شده است. در تلگرام، ویدیو‌ها این قابلیت را دارند که بصورت تصویر در تصویر پخش شوند و همزمان با تماشای ویدیوی مورد‌نظر، شما قادر خواهید بود تا با دوست خود چت کرده و یا از دیگر امکانات پیامرسان تلگرام استفاده کنید. در این آپدیت تلگرام، امکاناتی نظیر تغییر اندازه با حرکت “Pinch”، بستن صفحه با X و ظاهر گَرد جدید ارائه شده است.

 

 

انیمیشن های جدید و ایموجی های متحرک بیشتر

درصفحه تغییر شماره تلفن، رابط کاربری تغییر پیدا کرده و یک اردک انیمیشنی شما را در این مسیر راهنمایی خواهد کرد!

همچنین در این آپدیت تلگرام، ایموجی‌های متحرک بیشتری ارائه شده که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

 

مطلب قبلیتلگرام چیست؟
مطلب بعدیمعرفی بهترین‌ ربات‌‌‌های دانلود آهنگ تلگرام

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید