Telegram Notification and sounds

 

هنگامی که پیامی از یک مخاطب، گروه و یا کانال تلگرام دریافت می‌کنید، یک اعلان یا بصورت مرسوم‌تر “نوتیفیکیشن «Notification»” دریافت خواهید کرد که عموما با یک صدا همراه خواهد بود. پیامرسان تلگرام که همواره در ارائه امکانات گوناگون صدرنشین است، یک بخش مخصوص صرفا برای اعلانات و صداها درقسمت تنظیمات خود دارد که گزینه ها و امکانات گوناگونی را در این بخش ارائه می‌دهد. با ما در ادامه این مقاله که به معرفی بخش های گوناگون اعلانات و صداها تلگرام می‌پردازیم همراه باشید.

 

اعلان‌های گفت‌و‌گوها

اولین چیزی که وقتی روی تنظیمات «Settings» و سپس روی اعلان‌ها و صداها «Notification and Sounds» ضربه می‌زنیم می‌بینیم، اعلان‌های گفت‌و‌گوها «Notification for chats» می‌باشد.

Telegram settings and Notification and sounds

این قسمت شامل 3 بخش است و یادگیری نحوه استفاده از آنها برای هرسه یکسان می‌باشد:

  • گفت‌و‌گو‌های خصوصی «Private chats»
  • گروه‌ها «Groups»
  • کانال‌ها «Channels»

Notification for chats

گفت‌و‌گو‌های خصوصی «Private chats»

اگر روی گفت‌و‌گو‌های خصوصی «Private chats» ضربه بزنید، صفحه جدیدی با چند گزینه دیگر به شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید مستقیما با استفاده از دکمه تعبیه شده در بخش «Notification for private chats»، اعلان‌های چت‌های خصوصی را فعال یا غیرفعال کنید.

اما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود! هنگامی که روی آن دکمه بخصوص ضربه می‌زنید، با یک صفحه جدید با عنوان “اعلان ها «Notifications» روبرو خواهید شد. این صفحه، چند گزینه جدید را ارائه می دهد:

  • فعال کردن «Turn on»
  • بی‌صدا کردن به مدت 1 ساعت «Mute for one hour»
  • بی‌صدا کرن به مدت 2 روز «Mute for 2 days»
  • غیر فعال کردن «Turn off»Notification for private chats

و در نهایت انتخاب هرکدام از آنها به شما بستگی دارد.

 

 بخش تنظیمات «Settings» با گزینه‌های منحصر به آن

  • پیش‌نمایش پیام «Message Preview» : با استفاده از این گزینه، می‌توانید مشخص کنید که آیا پیش‌نمایش اعلان‌ها را می‌خواهید یا خیر.
  • رنگ چراغ «Light Color» : این گزینه، لیستی از رنگ‌‌ها را برای اعلان‌ها به شما ارائه می‌دهد.

Light Color

  • لرزش «Vibrate» : هنگامی که شما بر روی این گزینه ضربه می‌زنید، با یک صفحه جدید و ارائه امکانات جدید مواجه خواهید شد. و در نهایت انتخاب هرکدام از آن‌ها به نظر و سلیقه شما در رابطه با لرزش بستگی دارد!

Vibrate

  • اعلان‌های پاپ‌آپ «Popup Notifications» : چیزی که در ابتدا باید بدانید، این است که “اعلان پاپ‌آپ” در‌واقع چیست. اعلان‌های پاپ‌آپ نوعی از اعلان‌ها هستند که پنجره میانبری ایجاد می‌کنند که در صفحه دستگاه ظاهر می‌شود و شما مستقیما می‌توانید از همان‌جا به پیام مورد نظر پاسخ دهید. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام یک از گزینه های نمایش داده شده در بخش اعلان‌های پاپ‌آپ برای شما کاربردی‌تر است.

Popup Notification

  • صدا «Sound» : در بروزرسانیی که در آپریل سال 2022 اتفاق افتاد، تغییراتی در این بخش صورت گرفت و امکانات جدیدی به بخش اعلانات تلگرام افزوده شد. گذشته از این‌ها، این بخش شامل دو قسمت اصلی می‌باشد: اولین آن، بخش ” زنگ‌های تلگرام” است که به شما زنگ‌هایی را که برای تنظیم به عنوان زنگ اعلان ذخیره شده را نشان می‌دهد را نشان می‌دهد. همچنین اگر مشتاق بودید تا مستقیما صدایی را آپلود کنید، قسمت “آپلود صدا «Upload sound»” مخصوصا برای این کار تعبیه شده است. دومین بخش، “زنگ‌های سیستم «System tones»” نام دارد. این بخش لیستس از صداهای آماده را برای استفاده به عنوان زنگ اعلان به شما ارائه می‌دهد.

Private chats sounds

  • اهمیت «Importance» : این قسمت برای علامت‎‌گذاری میزان اهمیت اعلان‌ها کاربرد دارد که میزان اهمیت آن‌ها با گزینه‌های ” کم «Low»”، “متوسط «Medium»”، “زیاد «High»” و یا “ضروری «Urgent»” نشان داده شده است.

Notification Importance

به عنوان بخش پایانی گفت‌و‌گو‌های خصوصی «Private chats»، “افزودن استثنا” را مورد بحث قرار خواهیم داد. ممکن است بخواهید افرادی را به این لیست اضافه کرده و مشخص کنید که می‌خواهید اعلانات آن‌ها را دریافت کنید یا خیر، زنگ خاصی را برای اعلان آنها تنظیم کنید و یا اهمیت اعلانات را مشخص کنید و موارد دیگری از این قبیل.

Add an Exception

تمام موارد ذکر شده در این بخش در رابطه با گروه و کانال ها هم یکسان می‌باشد.

تماس ها«Calls»

این قسمت شامل دو بخش است: لرزش «Vibrate» و آهنگ زنگ«Ringtone». و هر یک از آنها به شما این امکان را می‌دهد که لرزش و آهنگ زنگ را هرجور که می‌خواهید مدیریت کنید.

Calls

شمارنده نشانگر «Badge Counter»

با استفاده از این گزینه، می‌توانید انتخاب کنید که به جای پیام‌های خوانده نشده، چت‌های خوانده نشده را شمارش کند. گزینه‌ها برای استفاده به اندازه کافی واضح هستند.

Badge Counter

اعلان‌های درون‌برنامه «In-app notifications»

در این قسمت می‌توانید اعلان‌های درون‌برنامه‌ای را مدیریت کنید. مواردی مانند: صدا، لرزش، پیش‌نمایش و غیره.

In-app notifications

رویدادها «Events»

این بخش به شما این امکان را می‌دهد دو رویداد را مدیریت کنید: پیوست مخاطب به تلگرام و پیام های سنجاق شده. مشخص کردن اینکه می‌خواهید این موارد را تلگرام به شما اطلاع دهد یا نه، بر عهده شماست.

Events

سایر «Other»

اگر می‌خواهید علیرغم بستن برنامه اعلانات را دریافت کنید، بخش ” سرویس اتصال دائم «Service Keep-Alive»” کارآمد واقع خواهد شد. “اتصال پس‌زمینه «Background Connection»” یک اتصال ضعیف را برای تلگرام در پس‌زمینه جهت دریافت اعلانات برقرار می‌کند. آخرین مورد در این بخش “تکرار اعلان‌ها «Repeat Notification»” است که مطابق با خواسته شما قابل تغییر است.

Repeat Notifications

بازنشانی «Reset»

اگر نیاز دارید تا تمام تنظیمات اعلانات را برای هر‌یک از گروه‌ها، کانال‌ها و چت‌های خصوصی به حالت قبلی باز گردانید، این بخش دقیقا همین کار را برای شما انجام خواهد داد.

Reset

 

 

 

مطلب قبلیتنظیم پروفایل متحرک تلگرام l ساخت کد QR برای اکانت تلگرام
مطلب بعدیزندگینامه پاول دورف

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید