یلدا، جشن زایش مهر در بلندترین شب سال

 هزاران سال پیش، ایرانیان دریافته بودند که با آغاز دی ماه روزها به تدریج بلندتر و شب‌ها کوتاه‌تر می‌شود و خورشید هر روز بیش‌تر در آسمان می‌ماند و نور و گرمی می‌پراکند. از این روی در پایان آخرین شب پاییز (درازترین شب سال) و سپیده دم نخستین روز زمستان، برآمدن نخستین پرتوهای خورشید تابان را که مهر می‌نامیدند، به عنوان لحظه زایش مهر جشن می‌گرفتند. مردم آن شب را دور هم جمع می‌شدند و سفره‌ای مهیا می‌کردند و هرآنچه از میوه تازه فصل و میوه‌های خشک و آجیل داشتند در سفره می‌نهادند و آن شب را با خوردن، نوشیدن، شادی و پایکوبی و گفتگو به سر می‌آوردند. که بعدها این جشن، یلدا نامیده شد و تا امروز باقی مانده است.

شب یلدا که به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان بوده است از حدود 500 سال پیش از میلاد و در زمان داریوش اول در تقویم ایرانیان به ثبت رسیده است. البته باستان شناسان پیشینه شب یلدا را تا حدود 7000 سال پیش تخمین زده‌اند.

یلدا، دختری است با صدای پای زمستان که دستان پاییز را در دستان زمستان می‌گذارد. شب یلدا یکی از زیباترین شب‌ها برای ما آریایی‌هاست. این شب یادآور کرسی داغ و دورهمی‌های خانوادگی است که امروزه علاوه بر برگزاری جشن‌ها به تخفیف‌های یلدایی هم گره خورده و در این شب می‌توان از فرصت استفاده کرد و شب یلدا را با تخفیفات عالی، خاطره انگیزتر کرد.

آراد بات که یک پنل ربات ساز حرفه‌ای تلگرام و زاده پاییز است؛ دوست دارد یلدا را برای شما به یادماندنی‌تر کند و به مناسبت این شب تخفیف‌های منحصر به فردی برای همراهان همیشگی خود در نظر گرفته است.

تخفیفات جشنواره یلدای آراد بات از روز سه شنبه 30 آذر ماه 1400 ساعت 10 صبح آغاز می شود و ساعت 10 شب روز چهارشنبه 1 دی ماه 1400 پایان می یابد.

برای استفاده از این فرصت می‌توانید گردونه شانس جشنواره یلدای آراد بات را که در صفحه اصلی سایت دقیقا در همین روز فعال می‌شود را بچرخانید و کد تخفیف‌های 5، 10، 20، 30 و 40 درصدی دریافت کنید.

 

کد های تخفیف 5، 10 و 20 درصد برای زمان‌های سه ماهه ، شش ماهه و دوازده ماهه همه نسخه‌ها فعال است

کد تخفیف 30 درصد برای شش ماهه همه نسخه‌ها فعال است

کد تخفیف 40 درصد درصد برای سه ماهه همه نسخه‌ها فعال است

اما یک کد تخفیف فوق العاده در جشنواره یلدای آراد بات برای 5 نفر از کاربران، راس ساعت 10 شب 30 آذر ماه در کانال اطلاع رسانی آرادبات گذاشته می‌شود.

اگر می‌خواید این کد تخفیف را از دست ندید و همچنین از آخرین اخبار آراد بات مطلع شوید، همین حالا عضو کانال شوید.

مطلب قبلیآپدیت جذاب تلگرام برای برای جلوگیری از ذخیره محتوای گروه‌ها و کانال‌ها
مطلب بعدیربات تلگرام

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید