آپدیت جدید تلگرام با ویژگی خاص محدود کردن و جلوگیری از ذخیره و به اشتراک گذاری محتوا از گروه و کانال‌ها منتشر شد. در این آپدیت همچنین قابلیت حذف پیام‌های مربوط به یک زمان خاص و روش‌های جدیدی برای مدیریت بهتر دستگاه‌های متصل به تلگرام معرفی شده است.

در ضمن در این آپدیت با ساخت یک کانال جدید امکان ارسال پیام به صورت ناشناس در گروه‌ها و کانال‌های عمومی برای امنیت بیشتر صورت گرفته است و یکسری قابلیت‌های دیگر نیز اضافه شده که در ادامه توضیح می‌دهیم.

جلوگیری از ذخیره محتوای گروه‌ها و کانال‌های تلگرام

گروه‌ها و کانال‌هایی که می‌خواهید محتوایشان فقط برای اعضا در دسترس باشد، می‌توانید برای این کار فوروراد پیام‌ها را محدود کنید؛ این کار همچنین از گرفتن اسکرین‌شات جلوگیری کرده و قابلیت ذخیره رسانه‌ها از پست‌ها را محدود می‌کند. برای این انجام این کار بعد از ساحت کانال یا گروه مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: با ضربه زدن روی اسم کانال یا گروه وارد تنظیمات شوید.
مرحله دوم: روی آیکون مداد در گوشه سمت راست ضربه بزنید.
مرحله سوم: در قسمت تنظیمات گزینه کانال Channel Type ضربه بزنید.
مرحله چهارم: برای انجام این کار باید حتما نوع کانال یا گروه را خصوصی Private انتخاب کنید.
مرحله پنجم: پایین همین صفحه گزینه Restrict saving content را فعال کنید.

حذف پیام‌ها بر اساس تاریخ

می‌توانند هر پیامی را در هر گفتگویی و در هر زمانی که می‌خواهید حذف کنید. با این آپدیت، شما می‌توانید تاریخچه گفتگو مربوط به روز یا بازه زمانی خاصی را در هر گفتگوی یک به یک پاک کنید. البته ابن امکان فقط در گفتگو‌های یک به یک قابل انجام می باشد و برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: وارد هر گفتگویی که میخواهید شوید.
مرحله دوم: در لیست گفتگو بر روی تاریخ‌ که در ابتدای هر روز، برای پیام‌ها وجود دارد ضربه بزنید.
مرحله سوم: تقویم تلگرام بازه نمایش داده میشود. بر روی SELECT DAYS پایین تقویم ضربه بزنید.
مرحله چهارم: حالا بازه روزهای که جهت پاک کردن گفتگو مد نظر دارید را انتخاب کنید.
مرحله پنجم: بر روی CLEAR HISTORY FOR THIS DAY ضربه بزنید.
مرحله ششم: در مرحله آخر از شما می‌پرسد پیام‌ها برای طرف مقابل هم پاک بشود یا خیر؟
و در نهایت تمام پیام‌ها در رزوهای انتخابی پاک می‌شود.

مدیریت دستگاه‌های متصل

در آپدیت جدید تلگرام در قسمت مدیریت دستگاه‌های مختلف که به صورت همزمان در حال استفاده از حساب کاربری شما هستند هستند؛ دکمه جدید برای اتصال سریع به دسکتاپ اضافه شده که با کلیک بر روی آن میتوانید سریعتر QR کدی که نسخه تلگرام دسکتاپ ارائه میکند را اسکن و وارد اکانت خود شوید. در ضمن می‌توانید، تنظیم کنید که این دستگاه اضافه شده بتواند تماس‌ها و گفتگوهای محرمانه جدید را دریافت کند.

در پایین همین لیست می توانید با ضربه بر روی If inactive for مدت زمانی را تعیین کنید که اگر دستگاه‌هایی که به حساب کاربری شما متصل هستند غیر فعال می باشند به صورت اتوماتیک از حساب کاربری شما خارج شوند.

ارسال پیام ناشناس در گروه‌های عمومی

گروه‌های عمومی و دیدگاه‌های کانال‌ها امکان بحث درباره هر موضوعی را فراهم می‌کند. تلگرام در آپدیت جدید برای امنیت بیشتر کاربران امکان ارسال پیام به صورت ناشناس را در گروه های عمومی و همچنین دیدگاه‌ها اضافه کرده است.

شما می‌توانید یک کانال جدید با هرنام و پروفایلی که میخواهید بسازید و سپس زمانی که می خواهید در گروهای عمومی پیامی بگذارید و یا دیدگاه خود را ثبت کنید در قسمتی که متن را وارد میکنید می‌توانید بر روی عکس پروفایل خود ضریه بزنید و یکی از کانال‌هایتان را انتخاب کنید.

پیام‌هایی که پس از این کار ارسال می‌کنید به جای حساب کاربری شخصی شما، با نام و عکس پروفایل کانال انتخابی شما نمایش داده می‌شود.

روش‌های جدیدی برای ورود به حساب کاربری

در این آپدیت تلگرام برای برخی از دستگاه‌های تلفن همراه قابلیتی را اضافه کرده است که زمان ورود به حساب کاربری به جای دریافت کد از طریق پیامک، تماسی از طرف تلگرام دریافت کرده و سپس چند رقم از شماره تلفن تماس گیرنده را وارد کنند.

البته اینکه چه دستگاه‌هایی این امکان را دارند هنوز اعلام نشده است.

درخواست‌های عضویت برای گروه‌ها و کانال‌ها تلگرام و پاسخ به آن‌ها

در گروه و کانال‌های تلگرام شما می‌توانید برای دعوت کاربران از لینک دعوت استفاده کنید. این لینک می‌تواند به صورت خصوصی یا QR کد باشد. در آپدیت قبلی تلگرام در هنگام ساخت لینک‌های دعوت تنظیماتی اضافه شده است که برای عضویت در کانال یا گروه می‌تواند با موافقت مدیر انجام شود. همچنین قابلیت گذاشتن نام‌های خاص بر روی لینک‌های عضویت جهت ساماندهی بهتر اضافه شده است.

هنگامی که یک کاربر لینکی را باز کند که تنظیمات تایید مدیر برای آن فعال است، باید منتظر تایید مدیر کانال یا گروه باشد و مدیران می‌توانند عکس‌های پروفایل عمومی و بیوگرافی درخواست دهندگان را مشاهده کرده و سپس درخواست آن‌ها را رد یا قبول کنند.

در آپدیت جدید هنگامی که برای عضویت در گروهی درخواست دهید و مدیر آن با پیامی به شما پاسخ دهد؛ می‌توانید در قسمت بالای گفتگو ببینید که از طرف چه کانال یا گروه تلگرامی می‌باشد.

در این ویژگی، ربات‌های تلگرامی مدیریت کننده می‌توانند با کاربرانی که درخواست عضویت داده‌اند، ارتباط برقرار کنند؛ این قابلیت امکانات بی‌نهایتی را به همراه خواهد داشت.

قالب گفتگوی سراسری در اندروید

در به‌روزرسانی اخیر تلگرام، 8 پوسته را معرفی کرد که شما می‌توانستید بر روی گفتگوها به صورت جداگانه قالبی را تنظیم کنید. برای اینکه این پوسته در کل برنامه اعمال شود در آپدیت قبلی برای ios  و در این آپدیت برای کل برنامه شما در اندروید امکان پذیر شد.

تنظیمات گفتگومجدداً طراحی شده‌ است و هر یک از پوسته‌ها دارای حالت روز و شب، پس‌زمینه‌های رنگارنگ متحرک و حباب‌های پیام تدریجی هستند.

برای اینجام این تنظماتمراحل زیر را انجام بدهید:

مرحله اول: روی سه خط سمت راست ضربه بزنید.
مرحله دوم: از این صفحه روی Settings ضربه بزنید.
مرحله سوم: در صفحه جدید بر روی Chat Settings ضربه بزنید.
در این قسمت می‌توانید تنظیمات کلی را بر روی گفتگوهای خود انجام دهید.

قابلیت تشخیص متن در نسخه iOS 13 و بالاتر

برای گوشی‌های آیفون دارای نسخه iOS 13 و بالاتر، قابلیت تشخیص متن برای عکس‌ها در گفتگوهای تلگرام فعال شده است؛ که امکان انتخاب، کپی و جستجوی سریع، بدون دست زدن به صفحه‌کلیدتان را فراهم می‌کند.

برای قابلیت تشخص متن اینکه چه زبان‌هایی را پشتیبانی می‌کند بستگی به شرکت اپل دارد؛ در حال حاضر زبان فارسی پشتیبانی نمی‌شود، شاید در بروررسانی های بعدی iOS این اتفاق انجام شود.

در ضمن امکان برجسته یا کج کردن متن نیز در IOS نیز فعال شده است، و شما می‌توانید از تمامی گزینه‌های قالب‌بندی متن در توضیحات رسانه نیز استفاده کنید. امکانی که خیلی وقت می‌باشد برای کاربران اندوریدی در دسترس است.

در این آموزش سعی کردیم آپدیدت‌های جدید تلگرام که در 7 دسامبر معرفی شده است را کامل توضیح دهیم.

مطلب قبلیدریافت حق اشتراک از اعضای گروه و کانال تلگرام
مطلب بعدیجشنواره یلدای آراد بات 1400

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید