ربات تلگرام

ربات تلگرام چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هایی که ما در روزمره از آن استفاده می‌کنیم تلگرام است که امکانات زیادی را برای کاربران خود ارائه داده. یکی از پرکاربرد‌ترین آن امکانات، ربات تلگرام است. ربات تلگرام یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین امکاناتیست که توسط این اپلیکیشن ارائه شده است. در ژوئن سال 2015، تلگرام بستری را برای برنامه‌نویسان فراهم کرد تا برای ساخت ربات‌های تلگرام اقدام کنند و مدتی بعد، ربات‌های تلگرام به بستر اصلی راه یافتند و تبدیل به یکی از ارزشمندترین امکانات این پیامرسان شدند. ربات‌های تلگرام اکانت‌هایی خاص، با ویژگی‌هایی منحصر به خود هستند که به آسانی می‌شود آنها را شناسایی کرد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، با ربات تلگرام مورد نظرتان ارتباط برقرار کرده و به بهترین نحو، از خدمات این دستیاران هوشمند بهره‌مند شوید.

 

ربات تلگرام چگونه به ما کمک میکند؟

گستره کاربردی ربات های تلگرام بسیار وسیع است. سازمان ها و کسب و کار های زیادی، ربات های تلگرام را کاربردی یافتند و به علت مزایایی که برایشان به ارمغان می آورد، تصمیم به استفاده از آنها گرفتند. در ادامه این مقاله، قرار است بیشتر در مورد اینکه این دستیاران هوشمند چگونه و در چه زمینه‌هایی می‌توانند به ما کمک کنند بپردزیم.

حقیقتا اقیانوس وسیعی از موضوعات گوناگون وجود دارد که شما قادر خواهید بود برای هرکدام از آنها یک ربات تلگرام پیدا کنید یا حتی بسازید.

و در اینجا قصد داریم به معرفی چندی از کاربرد‌هایی که ربات تلگرام می‌تواند ارائه دهد بپردازیم:

 

فرستادن پیام در چنل یا گروه:

قبل از هر چیز، شما باید با ربات مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و دستورات لازم را وارد کنید. در قدم بعد، شما باید ربات مورد نظر را به گروه یا کانال خود اضافه کرده و باقی کارها به ربات بسپارید. به همین سادگی!

برای مثال، شما یک ربات را برای خوشامدگویی به ممبر های جدید، به گروه اضافه می‌کنید و با جوین شدن هر ممبر، پیام خوشامدگویی تنظیم شده به وسیله شما، توسط ربات ارسال می‌گردد.

معرفی کسب و کار:

ربات ها در این زمینه می‌توانند بسیار کاربردی ظاهر شوند. آنها می‌توانند کسب و کار شما را معرفی کنند و همچنین بستری رضایت بخش و بانظم برای مشتریان شما ایجاد کنند که در آن، مشتریان قادر خواهند بود تا موارد مورد نظر خود را جستجو و خریداری نمایند.

بازی:

با استفاده از ربات ها، شما قادر خواهید بود با دوستان خود در محیط تلگرام بازی کنید! برای مثال با استفاده از ربات “@gamebot” قادر خواهید بود بازی مورد نظرتان را به گروه، کانال و یا چت شخصی ارسال کنید. در غیر این صورت باید با توجه به عملکرد ربات و بازی انتخاب شده، روش متفاوتی را در پیش بگیرید.

ربات بازی

اتصال به سرویس‌های وب:

ربات‌ها قادر خواهند بود اخبار و مقالات وب‌سایت شما را با کاربران تلگرام به اشتراک بگذارند. حتی شما می‌توانید کامنت های وب‌سایت خود، ایمیل‌ها و خیلی چیز های دیگر را از طریق ربات تلگرام دریافت کنید.

اینلاین مود (Inline Mode) :

یکی از ساده ترین راه ها برای جست و جوی مواردی مانند عکس، آهنگ و… استفاده از حالت بر خط ربات‌ها است. برای این کار، نیاز است تا ابتدا آیدی ربات را تایپ کرده و سپس موردی را که برای جست و جو در ذهن دارید، تایپ کنید. بدین ترتیب، نتایج مرتبط با جست و جوی شما نمایش داده خواهد شد. تنها کاری که پس از آن باید انجام دهید، کلیک بر روی یکی از نتایج نمایش داده شده خواهد بود و به همین سادگی نتیجه مورد نظر در چت شما ارسال می‌شود.

اینلاین مود

چند نمونه از ربات‌هایی که شما می‌توانید بصورت برخط از آنها استفاده کنید: @pic, @vid, @gif

نیاز است تا یادآور شویم که شمار کاربرد‌های ربات تلگرام بسیار بیشتر از چیزی است که در اینجا لحاظ شده و ما چندی از محبوب‌ترین آنها را گزینش کرده و به معرفی آن پرداخته ایم. هر فرد ممکن است بسته به کاری که می‌خواهد انجام دهد، ایده منحصر‌بفرد فرد خود را برای طراحی و ساخت یک ربات تلگرام پیاده کند و بدین ترتیب، شمار کاربرد‌های این دستیاران هوشمند بسیار زیاد می‌شود.

 

آیا می‌توان ربات تلگرام خود را ساخت ؟

خبر خوب در رابطه با این موضوع این است که هرکس می‌تواند ربات تلگرام مخصوص به خودش را طراحی کند. این اپلیکیشن فوق العاده یک رابط برنامه نویسی اپلیکیشن یا همان API برای برنامه نویسان فراهم کرده است تا بتوانند دست به ساخت ربات مورد نظر خود بزنند.

دو راه عمده برای ساختن یک ربات تلگرام وجود دارد. پس توصیه می‌شود ادامه این مقاله را که به بخش های جالب توجه خود رسیده، از دست ندهید.

 

چگونه می‌شود یک ربات تلگرام ساخت؟

همانطور که چندی پیش از آن صحبت شد، دو راه عمده برای ساخت یک ربات تلگرام وجود دارد. اما قبل از هر چیز، شما باید سری به بات فادر (@botfather) بزنید و مودبانه از پدرخوانده ربات‌ها، درخواست توکن (token) کنید! البته جای هیچگونه نگرانی نیست. پدرخوانده ربات‌ها به درخواست شما پاسخ خواهد داد. گذشته از اینها، او فقط یک ربات است!

بات فادر

بعد از اینکه توکن را دریافت کردید، نوبت به انتخاب یکی از دو راهی که پیش رویتان قرار گرفته می‌رسد:

اگر شما یک برنامه نویس هستید و یا کسی را می‌شناسید که در رابطه با این موضوع می‌تواند به شما کمک کند، این موضوع بر عهده خودتان خواهد بود تا ربات موردنظرتان را با استفاده از توانایی برنامه نویسی خود بسازید. در غیر این صورت، یک راه ساده دیگر وجود دارد که نیازمند داشتن مهارت برنامه‌نویسی نیست.

در روش دوم، شما با استفاده از یک پلتفرم آماده، اقدام به ساخت ربات خود می‌کنید که بسیار بی‌دردسر تر از روش اول خواهد بود! یک خبر خوب برای شما داریم! آراد بات تمام چیزهایی را که نیاز دارید به شما ارائه میدهد! ربات ساز تلگرام ما به شما پنل مدیریتی مبتنی بر وب را برای مدیریت رباتی که ساختید ارائه می‌دهد.

با استفاده از این لینک، شما یاد خواهید گرفت چگونه یک ربات تلگرام را با استفاده از آراد بات بسازید. توصیه میشود که فیلم های آموزشی را از دست ندهید.

 

چگونه می‌شود از یک ربات تلگرام استفاده کرد؟

 با توجه به نیاز خود، شما باید دنبال ربات بخصوصی بگردید. می‌توانید آن را در اینترنت جست و جو کنید یا از یک فرد مطلع راجع به آن بپرسید. پس از پیدا کردن ربات مورد نظر خود، اپلیکیشن تلگرام را باز نموده و ربات را در آنجا جست و جو کنید. در گام بعدی، با ربات مورد نظر ارتباط برقرار کرده و مراحل بعد از آن بسیار شفاف خواهد بود.

 

آیا ربات‌های تلگرام امن هستند؟

پاسخ این سوال “بله” است. تلگرام به عنوان یکی از امن ترین اپلیکیشن ها شناخته می‌شود و در این مورد، به هیچ وجه باعث ناامیدی کاربرانش نشده و در هر بروزرسانی، بهتر و بهتر میشود. حریم خصوصی و امنیت تلگرام مرتبا تقویت می‌شود و هیچ جایی را برای نگرانی باقی نمی‌گذارد. ربات تلگرام هیچ مزیت برتری نسبت به اکانت های معمولی کاربران ندارد و شما می‌توانید به راحتی آنها را شناسایی کنید. ربات‌های تلگرام آخرین بازدید و وضعیت آنلاین ندارند و نام کاربری آنها با پسوند bot پایان میابد. با این حساب، شناسایی آنها کار سختی نیست. آنها قادر به دیدن همان چیزهایی هستند که اکانت های عادی مشاهده می‌کنند؛ مانند نام و نام کاربری. آنها قادر نیستند تا مکالمه ای را با شما شروع کنند. با توجه به این موضوع، شما همیشه آغاز کننده چت با ربات تلگرام خواهید بود.

امنیت

ربات های تلگرام هیچگونه دسترسی به شماره شما و یا اطلاعات شخصیتان ندارند مگر اینکه شما این موارد را در اختیار آنها قرار دهید. در این صورت، ممکن است با بی‌توجهی و استارت کردن یک ربات ناشناس، خودتان را به دردسر بیندازید. ضروری است تا یادآور شویم که باید حواس خود را در مواجهه با یک ربات ناشناس که تصمیم گرفتید آنرا استارت کنید، جمع کنید. ممکن است پس از استارت کردن آن، ربات مذکور برای شما فایل‌هایی بفرستد و از شما بخواهد تا آنها را باز کنید که احتمالا شما به هیچ عنوان نباید دست به باز کردن آنها بزنید!

بنابراین با کمی دقت بخرج دادن، می‌توانید از خطرات اینچنینی دور بمانید. اما باز هم تاکید می‌شود که مواجهه با اینطور مسائل بسیار بعید است؛ پس در کل نیازی به نگرانی نیست.

کیبورد

راه و روش برقراری ارتباط با ربات تلگرام منحصر‌بفرد و همچنین آسان است. هیچ نیازی به یاد گرفتن زبان ربات‌ها نیست! بیشتر ربات‌های تلگرامی کیبورد‌های خاصی دارند که شامل دکمه‌هایی به منظور آسان نمودن ارتباط است. گذشته از این، آنها فقط ربات هستند و صحبت کردن با آنها به زبان معمولی، مشکل‌ساز خواهد بود. این کیبورد و دکمه‌ها به شما در برقراری ارتباط کمک میکنند. به یاد داشته باشید که شما همیشه دستورات را با “/” وارد می‌کنید. شما همچنین قابلیت ترکیب‌بندی کیبورد ربات خود را خواهید داشت. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا بستر مناسبی را با توجه به امکانات مد نظر خود، برای کاربران فراهم کنید.

کیبورد ربات

 

چه کسی میتواند به ربات تلگرام من دسترسی داشته باشد؟  

هرکسی می‌تواند ربات شما را تنها با سرچ کردن در تلگرام پیدا کند. اما شما تنها کسی خواهید بود که قادر به کنترل کردن ربات است و هیچکس دسترسی به پنل مدیریت شما نخواهد داشت. اگر شما ربات خود را با استفاد از پنل آراد بات ساخته باشید، می‌توانید تعیین کنید که کدام یک از کاربران ربات شما، قادر خواهد بود تا به دکمه ها دسترسی پیدا کند.

 

 

مطلب قبلیجشنواره یلدای آراد بات 1400
مطلب بعدیتلگرام چیست؟

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید