اپلیکیشن تلگرام

در عصر ارتباطات، پیامرسان‌ها جایگاه ویژه‌ای در دنیا پیدا کردند. بگونه‌ای که نمی‌شود زندگی را بدون آنها تصور کرد. با توجه به دغدغه‌های اینچنینی، مسئله جدیدی در ذهن مردم شروع به شکل گیری خواهد کرد: “کدام اپلیکیشن را برای استفاده باید انتخاب کنم؟علاوه بر این، نگرانی‌هایی هم در رابطه با استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود دارد. نگرانی‌هایی مانند: ” آیا می‌توانیم در رابطه با اطلاعات شخصی ام به آنها اعتماد کنم؟”

تنها یک اسم محبوبیت خودش را از زمان راه اندازی تا کنون حفظ کرده و آن تلگرام است. تلگرام تمرکز ویژه‌ای بر روی سرعت و امنیت دارد و با اقتدار برفراز دیگر پیامرسان ها مانند واتساپ و فیسبوک ایستاده است. پیشرفت این پیامرسان فوق العاده در گذر زمان نه تنها کند نشده، بلکه امکانات و قابلیت‌های اعجاب انگیز و بیشتری را برای کاربران خود ارائه می‌دهد و هیچگاه باعث پشیمانی آنها از انتخابشان نشده.

تلگرام میلیون‌ها کاربر دارد که شمار آنها هر‌ساله افزایش می‌ابد. پیامرسان تلگرام، به عنوان یک نمونه برجسته در مقایسه با همتایان خویش، خودش را شایسته نشان داده؛ پس هیچگاه در انتخاب تلگرام به عنوان پیامرسان خود تردید نکنید.

 

معرفی کوتاه

تلگرام یک پیام رسان میان پلتفرمی است که در سال 2013 توسط دو برادر راه اندازی شد: پاول دوروف که به عنوان مارک زاکربرگ روس از او یاد می‌شود و برادر بزرگترش، نیکولای دوروف که یک برنامه نویس و ریاضیدان است.

تلگرام اپلیکیشنی رایگان است و جایگاه مهمی را در میان دیگر پیامرسان ها بدست آورده. پیامرسان تلگرام سریع و ایمن است و امکانات منحصر بفرد زیادی دارد. با توجه به اینکه تلگرام یک پیامرسان آنلاین است، در هنگام استفاده باید مطمئن شوید که به وای‌فای یا دیتای موبایل خود وصل هستید. شما نیازمند یک شماره تلفن همراه برای ساختن اکانت در تلگرام هستید. پس از ساخت اکانت خود، به راحتی می‌توانید از این پیامرسان استفاده کنید. شما می‌توانید نام، نام کاربری و عکس پروفایل خود را تنظیم کرده و به راحتی به دوستانتان پیام دهید و یا عکس، ویدیو، آهنگ و… را با آنها به اشتراک بگذارید.

پاول دوروف

تلگرام برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟

ما با یک پیامرسان روبرو هستیم. نرم‌افزاری که امکان ارسال و دریافت پیام را فراهم میکند. این کاری است که تلگرام بصورت کلی انجام می‌دهد. شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را با استفاده از این برنامه به‌اشتراک بگذارید زیرا از انواع مختلفی از فایل‌ها پشتیبانی می‌کند و فرقی نمی‌کند که شما خواهان به اشتراک گذاشتن عکس، ویدیو یا چیز دیگری هستید. این پیامرسان به شما اجازه می‌دهد حداکثر تا 2 گیگابایت فایل را انتقال دهید.

 هر کسی که به دنبال یک پیامرسان قابل اعتماد است می‌تواند از مزایای تلگرام بهره‌مند شود. شما می‌توانید از تلگرام چه برای استفاده روزمره و چه برای کسب و کار استفاده کنید. در اینجا فقط می‌خواهیم به شما بگوییم که می‌توان از آن به طور نامحدود و مطابق با خواسته خود استفاده کرد. نیازمند هیچ هزینه اضافه ای نیست و همچنین بسیار قدرتمند و پر از امکانات گوناگون است.

 

امکانات تلگرام 

تلگرام امکانات زیادی را برای کاربران خود ارائه داده و این یکی از دلایلی است که باعث محبوبیت زیاد این پیامرسان شده است. بطور دقیق‌تر، محبوبیت آن تنها بخاطر امکانات بیشمارش نیست، بلکه بخاطر امکانات کاربردی بیشمار آن است!

امکانات تلگرام

در اینجا قصد داریم تا چندی از این امکانات کاربردی را به شما معرفی کنیم:

 

اکانت

همانطور که چندی پیش لحاظ شد، نیاز به یک شماره تلفن همراه برای ساخت اکانت تلگرام است. بعد از ساخت اکانت، شما می‌توانید اسم اکانت خود را تعیین و یک نام کاربری انتخاب کنید و همچنین عکس پروفایل خود را انتخاب کنید(می‌توانید چندین عکس پروفایل آپلود کنید).

اکانت

شما قادر خواهید بود یک مکالمه را با هرکس که می‌خواهید تنها با اضافه کردن شماره فرد در مخاطبین خود، آغاز کنید. شما همچنین می‌توانید آخرین بازدید و وضعیت آنلاین خود را تغییر دهید. فقط کافیست سری به بخش (حریم خصوصی و امنیت) بزنید و سپس مشخص کنید که چه کسی قادر خواهد بود تا آخرین بازدید و وضعیت آنلاین شما را ببیند. بخش جذاب ماجرا قطعا متعلق به (تنظیمات گفت و گو) است. این بخش به شما امکان این را می‌دهد تا تم مورد نظر خود را انتخاب کرده و یا حتی بسازید. همچنین می‌توانید مطابق با سلیقه خود، پس زمینه چت را تغییر داده و یا سایز نوشته ها را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید.

 

کانال

کانال تلگرام یکی از این امکانات است. تنها ادمین یک کانال قادر به پست گذاشتن در چنل است و باقی ممبر‌ها صرفا بیننده هستند. شما می‌توانید هرچه می‌خواهید در چنل خود پست کنید و با ممبر‌ها به اشتراک بگذارید. فارغ از دسته بندی موضوعی، دو دسته اصلی را برای کانال‌های تلگرام میتوان لحاظ کرد: “کانال‌هایی با نام‌کاربری عمومی” و “کانال‌هایی بدون نام‌کاربری و لینک خصوصی”.

کانال تلگرام

اگر شما مایل به استفاده از یک نام کاربری عمومی هستید، هر کسی می‌تواند به کانال تلگرام شما دسترسی داشته و به آن ملحق شود. اما اگر تصمیم بر استفاده از یک لینک خصوصی برای کانال خود دارید، این وظیفه بر عهده شما خواهد بود تا لینک را با افرادی که می‌خواهید، به اشتراک بگذارید.

 

گروه

شما قادر به معاشرت با تعداد زیادی از افراد در یک گروه تلگرام تا سقف حداکثر 200000 کاربر خواهید بود. شما می‌توانید موارد مختلفی را از جمله عکس، ویدیو و… را در یک گروه با دیگران به اشتراک بگذارید؛ بطور خلاصه، شما می‌توانید هر کاری که در یک چت خصوصی انجام می‌گرفت را در یک گروه تلگرامی هم انجام دهید.

افراد برای پیوستن به یک گروه تلگرامی می‌توانند از لینک گروه برای پیوستن استفاده کنند یا اینکه توسط ادمین یا کاربر دیگری(درصورت باز بودن قابلیت اضافه کردن برای عموم ممبر‌های گروه) به گروه اضافه شوند.

سازنده گروه به عنوان ادمین اصلی، می‌تواند هر ممبری را تبدیل به یک ادمین کند و به او قابلیت‌های متناسب بدهد. بطور خلاصه، ادمین ها گروه را مدیریت می‌کنند و کنترلی کامل بر روی گروه دارند.

گروه

ربات

این قابلیت یکی از جذاب ترین آنهاست. در زمینه‌های گوناگونی می‌توان از آنها استفاده کرد. شما حتی می‌توانید یک ربات برای خود بسازید، آنرا طراحی کنید و دکمه های مناسب برای آن بگذارید و سپس، این دستیاران هوشمند به بهترین نحو به شما خدمت خواهند کرد.

دانستن این موضوع می‌تواند جالب باشد که بسیاری از کسب و کار‌ها از ربات تلگرامی برای معرفی و فروش کسب و کار خود استفاده می‌کنند! و با توجه به این موضوع، می‌توان به میزان اهمیت و محبوبیت ربات‌ها پی برد. اگر شما مایل هستید تا مطالب بیشتری در رابطه با ربات‌های تلگرامی، امکاناتی که ارائه می‌دهند و روش ساخت آنها بدانید، به شما توصیه می‌شود تا این مقاله را در رابطه با ربات‌های تلگرامی از دست ندهید.

 

پیغام‌های صوتی و تصویری(Voice and video messages)

یکی از دیگر امکانات جذاب تلگرام! شما تنها با کلیک کردن و نگه داشتن یکی از آیکن‌های دوربین و یا میکروفون کنار باکس تایپ، قادر به فرستادن پیام صوتی و یا تصویری خواهید بود!

 

خدمات پروکسی:

اگر شما در کشوری هستید که اپلیکیشن تلگرام را فیلتر کرده ولی شما همچنان مایل به استفاده از آن هستید، بهتر است از با قدردانی زیادی از تلگرام تشکر کنید! خدمات پروکسی به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید در اینگونه شرایط از این اپلیکیشن استفاده کنید.

پروکسی

 

گیف و استیکر:

در هنگام چت، شما می‌توانید از گیف و استیکر استفاده کنید و قادر خواهید بود پک استیکر و گیف های متعددی را ذخیره نمایید. استفاده از آنها هم بسیار آسان است. برای این کار، باید روی هرکدام از آیکن‌های معرف گیف یا استیکر کلیک کنید؛ بعد از انتخاب استیکر و یا گیف مورد نظر، تنها با کلیک روی آن، گیف یا استیکر مورد نظر خود را در چت ارسال کنید. همچنین با استفاده از ربات استیکر ساز تلگرام، قادر خواهید بود تا پک استیکر خود را بسازید.

 

بی‌صدا کردن:

برخی از اعلانات یا همان (notifications) گروه‌ها، کانال‌ها و یا مخاطبین شما در تلگرام ممکن است آزاردهنده از آب در بیایند. در صورت مواجهه با موارد اینچنینی، شما به راحتی می‌توانید از شرشان خلاص شوید! آنها را بی صدا کنید و دیگر این اعلانات شما را آزرده نخواهند کرد!

میوت

البته اگر دلتان برای آنها تنگ شد و یا دریافتید که برخی از این اعلانات مهم هستند، می‌توانید دوباره آنها را به حالت اول برگردانید و اعلانات را دریافت کنید.

 

امکانات تایپ

ممکن است این موضوع در پیامرسان‌های دیگر برای شما اتفاق افتاده باشد که تصادفا پیامی را اشتباهی برای فرد دیگری فرستاده باشید و بعد از آن، قادر نبودید که اشتباه خود را اصلاح کنید؛ چرا که امکان پاک کردن پیام وجود نداشته. یا اینکه پیغامی را با چندین اشتباه فرستاده اید و در ادمه توانایی ویرایش پیام را نداشتید.

در تلگرام با مشکلات اینچنینی مواجه نخواهید شد. قابلیت پاک کردن و ویرایش پیام به شما داده شده. پس دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با چنین موضوعاتی نیست.

همچنین می‌توانید از ایموجی‌های مختلفی که بعضی از آنها بصورت انیمیشن به نمایش در می‌آیند استفاده کنید.

پیام‌های برنامه ریزی شده یا همان (Scheduled messages) بسیار کاربردی هستند و به شما اجازه می‌دهند تا برای پیام‌های خود تایمر بگذارید. بار دیگر یادآوری می‌شود که می‌توانید از گیف و استیکر هم در این بخش استفاده کنید.

 

 

مطلب قبلیربات تلگرام
مطلب بعدیآپدیت تلگرام

3 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید