آموزش اضافه کردن ربات به کانال و گروه تلگرام

اگر از ربات های تلگرام استفاده میکنید، باید متوجه شده باشید که آنها روز به روز پیشرفته تر میشوند. ربات های هوشمند مختص تلگرام نیستند و می توانید آنها را در دایرکت اینستاگرام، چت های واتس اپ و حتی در فیسبوک پیدا کنید. ربات ها در اصل دستیاران مجازی کاربران هستند که کارها را تسهیل میکنند و شما را از شر انجام کارهای تکراری نجات می دهند. به عنوان یک مرجع ربات های تلگرامی، تیم آراد هر روز با یک سوال از سوی کاربران مواجه می شوند: “چگونه ربات تلگرام به کانال یا گروه اضافه کنم؟”. بنا بر این دلیل، ما تصمیم گرفتیم نحوه اضافه کردن ربات به کانال و گروه تلگرام را برای کاربران موبایل و دسکتاپ توضیح دهیم.

آموزش اضافه کردن ربات به کانال و گروه تلگرام

نکته: قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه ربات تلگرام به کانال و گروه اضافه کنید، به این نکته دقت کنید که برخی از ربات ها را نمیتوان به گروه اد کرد. اگر مراحل زیر را انجام دادید و ربات اضافه نشد، به این معناست که صاحب (owner) دسترسی به ربات را از طریق Botfather محدود یا مسدود کرده است.

برای کاربران تلگرام دسکتاپ

کانال 

اضافه کردن ربات به کانال و گروه تلگرام در نسخه دسکتاپ (لپ تاپ و کامپیوتر) کمی متفاوت از نسخه موبایلی این پیام رسان است.

1) رباتی که قصد دارید به کانال اضافه کنید را پیدا کنید و لینک یا یوزرنیم آن را کپی کنید.

اضافه کردن ربات به کانال تلگرام2) کانالی که میخواهید ربات را به آن اضافه کنید پیدا کنید و روی اسم آن کلیک کنید. در پایین صفحه، روی علامت به علاوه (+) کلیک کنید. سپس لینک یا یوزرنیم را در صفحه جدید جایگذاری کنید تا ربات عضو کانال شود.

اضافه کردن ربات تلگرام3) بعد از اضافه شدن ربات به کانال، به صفحه اصلی کانال برگردید و روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید. سپس روی گزینه  مدیریت کانال (Manage Channel) کلیک کنید.

مدیریت کانال4) در پنجره جدید روی دکمه “مدیران” (Administrators) و سپس روی “اضافه کردن مدیر(Add Administrators) کلیک کنید. حالا می توانید ربات را پیدا کرده و آن را ادمین کانال کنید. در نظر داشته باشید که ربات ها تنها در صورتی مجاز به فعالیت هستند که ادمین باشند.

دادن دسترسی به ربات به عنوان ادمین5) هنگامی که ربات ادمین شد، صفحه “دسترسی های ادمین” (Admin rights) باز میشود. شما میتوانید از طریق این پنجره، به رباتتان دسترسی های لازم را بدهید یا او را محدود کنید.

دادن دسترسی به ربات تلگرام برای مدیریت کانال6) در نهایت با کلیک روی Save تغییرات رو ذخیره کنید.

گروه

  1. به گروهی که می‌خواهید ربات را اضافه کنید بروید و سپس روی نام گروه در بالا کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.
  2. روی “افزودن عضو” (Add Member) یا “دعوت به گروه” (Invite to Group) کلیک کنید. پس از آن، نام کاربری ربات را جستجو کنید و آن را به گروه اضافه کنید.
  3. در صفحه اصلی گروه، روی 3 نقطه کلیک کنید و “مدیریت گروه” (Manage group) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، روی “مدیران” (Administrators) کلیک کنید. در اینجا، شما باید ربات را به عنوان مدیر گروه خود انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد دسترسی های لازم را (در صورت نیاز) به ربات بدهید. بسته به عملکرد ربات و هدف از ایجاد آن، ممکن است لازم باشد دسترسی های خاصی به آن بدهید.

برای کاربران تلگرام موبایل 

کانال

  1. شما میتوانید ربات خود را را در 4 مرحله ساده به کانال تلگرام اضافه کنید. ابتدا روی نام ربات کلیک کنید و روی دکمه “subscribers” یا “دنبال کنندگان” کلیک کنید.
  2. دنبال کنندگان کانال تلگرامسپس با کلیک روی “مدیران” (Administrators) و “اضافه کردن مدیر” (Add Admin) ربات را به کانال اضافه کنید. می‌توانید نام کاربری ربات را یا لینک آن را وارد کنید تا آن را راحت تر پیدا کنید. مراقب باشید @ قبل از نام کاربری را فراموش نکنید.

اضافه کردن ادمین به کانال تلگرامادمین برای کانال تلگرام3. به محض اینکه ربات را به عنوان مدیر انتخاب کنید، یک صفحه جدید نشان داده می شود (به تصویر نگاه کنید). “افزودن به عنوان مدیر” (Add as admin) را انتخاب کنید.

ادمین کانالنکته مهم: در موبایل های اندرویدی، وقتی ربات را اضافه می کنید، تلگرام بلافاصله پیام زیر (در تصویر) را نشان می دهد. وقتی روی «افزودن مدیر» کلیک می‌کنید، ربات به صورت خودکار مدیر می‌شود. اما، در iOS هنگامی که ربات را به کانال اضافه می کنید، او یک عضو (نه ادمین) کانالتان می شود. بنابراین، شما باید آن را به صورت دستی ادمین کنید.

4. در مرحله آخر، دسترسی های ادمین (ربات) را مشخص کنید. در این مرحله، شما می‌توانید به ربات اجازه دهید اطلاعات کانال را تغییر دهد، پیام‌ها را مدیریت کند، افراد را از طریق لینک دعوت کند، پخش‌های زنده (live) را مدیریت کند و ادمین‌های جدیدی به کانال اضافه کند. به یاد داشته باشید که به طور پیش فرض، تلگرام به ربات ها اجازه اضافه کردن ادمین های جدید را نمی دهد. شما می توانید این دسترسی را به صورت دستی به ربات بدهید.

دسترسی های ادمین تلگرامگروه

اگر از نسخه موبایلی تلگرام استفاده می کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید تا رباتتان در گروه ادد کنید.

1. ابتدا ربات را عضو گروه کنید. وارد گروه بشوید، روی نام گروه (بالای صفحه) ضربه بزنید و گزینه “اضافه کردن عضو جدید” (Add Member) را انتخاب کنید. نام ربات، لینک، یا یوزرنیم ربات را تایپ کنید و آن را به گروه اضافه کنید.

اضافه کردن عضو جدید به گروه

 

2. سپس، در همان صفحه روی گزینه “ویرایش” (Edit) کلیک کنید. در پنجره باز شده، روی گزینه “مدیران” (Administrators) کلیک کرده و بعد، گزینه “اضافه کردن مدیر” (Add admin) را انتخاب کنید و رباتتان به عنوان مدیر گروه انتخاب کنید.

دادن دسترسی به ادمین کانال تلگرام3. در مرحله اخر، شما می توانید دسترسی های ضروری را به ربات بدهید. برای مثال، میتوانید به ربات اجازه دهید پیام های گروه را پاک کند، یک یا چند پیام را حذف کند، کاربران متخلف را محدود کند یا برای کاربران لینک عضویت بفرستد.

دسترسی های رباتهنگامی که ربات ادمین گروه شد، باید به صورت خودکار شروع به کار کند. در نظر داشته باشید که اکثر ربات های تلگرامی ویژگی های محدودی دارند. با استفاده از پنل ربات ساز آرادبات میتوانید ربات تلگرامی خود را طراحی، راه اندازی و دیزاین کنید. همچنین اگر وقت ایجاد یک ربات جدید را ندارید، میتوانید از ربات های آماده آرادبات استفاده کنید یا ربات مورد نظرتان را سفارش دهید.

نکاتی که هنگام اضافه کردن ربات به کانال و گروه تلگرام باید در نظر داشته باشید

ربات ها توانایی های محدودی دارند
علی رغم پیشرفت فوق العاده شان، ربات ها قادر به انجام برخی از کارها نیستند. پس توقعتان از آن ها را در حد معقول نگهدارید. ناگفته نماند که بعضی از ربات ها در کانال و گروه ها بهتر و بیشتر کار میکنند.

 ربات ها نمیتوانند به خودی خود وارد گروه یا کانال بشوند
ربات ها نمی توانند به تنهایی (یعنی با استفاده از لینک) به گروه ها یا کانال ها بپیوندند. ادمین ها باید آنها را به گروه یا کانال دعوت یا اضافه کنند. برخی از کاربران این ویژگی را خوب میپندارند چون به حفظ حریم شخصی آن ها کمک میکند، درحالیکه بعضی از کاربران این محدودیت را نمیپسندند چون یک مرحله به مراحل اضافه کردن ربات به کانال تلگرام اضافه میکند.

نگرانی هایی در خصوص حریم خصوصی کاربران وجود دارد
در گروه ها، ربات ها می توانند پیام های عمومی یا آنهایی که خطاب به آنها هستند را ببینند. جالب است بدانید آنها نمی توانند همه پیام‌های گروه را ببنینند مگر اینکه از ادمین به آن ها این اجازه را بدهند.

سوالات متدوال

  1. چندتا ربات میتوانم به کانال یا گروه تلگرام اضافه کنم؟
    شما می توانید به تعداد دلخواه ربات به کانال و گروه تلگرامی تان اضافه کنید. با این حال، قبل از افزودن چندین ربات به یک کانال/گروه، دو نکته را در نظر بگیرید. اول، ربات ها می توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند، به خصوص اگر وظایف مشابهی را انجام دهند (به عنوان مثال، ارسال فاکتور برای کاربران). دوم، شما فقط می توانید 200 عضو را به صورت دستی اضافه کنید و پس از آن، باید لینک دعوت را برای اضافه کردن اعضای جدید ارسال کنید. از آنجایی که ربات ها را نمی توان با لینک دعوت کرد، می توان گفت که می توانید 200 ربات به ربات اضافه کنید، نه بیشتر.
  2. چه تعداد ربات تلگرامی میتوانیم بسازیم؟
    هر اکانت تلگرام می تواند 20 ربات بسازد. اگر یک ربات قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را حذف کنید تا یک ربات جدید ایجاد کنید.
  3. بهترین ربات برای کانال تلگرام من چیست؟
    انتخاب یک ربات مناسب برای کانال ها و گروه ها به هدف شما بستگی دارد. اگر کانال یا گروه حق اشراک دارید، ربات حق اشتراک آرادبات بهترین گزینه برای شما است. همچنین، اگر می‌خواهید خودتان ربات تلگرام تان ایجاد کنید، از پنل ربات ساز آرادبات استفاده کنید. با استفاده از یک ایمیل معتبر در پنل ثبت نام کنید و پروژه ساخت ربات را شروع کنید. ربات های اصلی ما برای مدیریت ربات و جریمه کردن کاربرانی که خلاف قوانین و دستورالعمل های کانال شما عمل می کنند عالی هستند.
  4. چند کانال تلگرام می توانم بسازم؟
    هیچ محدودیتی برای تعداد کانال هایی که میتوانید ایجاد کنید وجود ندارد. هر کاربر می تواند چندین کانال را ایجاد و مدیریت کند. تلگرام کانال های شما را حذف نمی کند، مگر اینکه خودتان این کار را انجام دهید.

ربات مدیر تلگراممقالات دیگری که باید بخوانید

ربات فروشگاه در تلگرام: تحولی بزرگ در فروش اینترنتی

بهترین ربات های تلگرام

چرا تلگرام ابزار مناسبی برای کسب‌و‌کار است؟

مطلب قبلیهر چیزی که درمورد ایردراپ داگز باید بدانید؛ به زبان ساده و مختصر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید