معرفی انواع دکمه‌ها در پنل ربات ساز تلگرام آرادبات

دکمه ربات تلگرام

اساس کار ربات‌های تلگرامی اجرای دستورات دکمه‌های منوی ربات است. در واقع راه ارتباط مخاطب با ربات، دکمه است و با توجه به دکمه‌ای که انتخاب می‌کنید، به شما پاسخ می‌دهد. دکمه ربات تلگرام انواع مختلفی دارد.

افراد متخصص و برنامه نویس، ربات‌های تلگرامی را توسعه و ارتقا می‌دهند. اما بستر و امکاناتی برای افراد متفرقه که دانش و مهارت برنامه نویسی ندارند، برنامه نویسی شده است. افراد با استفاده از این امکانات می‌توانند دکمه‌ها و منوی مورد نظر خود را در ربات ایجاد کنند. به این بسترها اصطلاحا ربات ساز می‌گویند. پنل ربات ساز آرادبات، یک پنل تحت وب برای مدیریت و ساخت منو در ربات است. با استفاده از این پنل انواع دکمه‌ها را می‌توانید در ربات خود ایجاد کنید.

انواع دکمه‌های آرادبات

دکمه‌های ربات از نظر نمایشی و ظاهری به دو دسته شیشه‌ای و عادی (غیرشیشه‌ای) تقسیم می‌شوند. ما در اینجا دکمه‌ها را به سه دسته کلی تقسیم می‌کنیم. دسته‌های شیشه‌ای، عادی و پیشفرض.

دسته بندی دکمه ربات تلگرام در آرادباتعادی

منوی پایینی ربات در بردارنده‌ی دکمه‌های عادی ربات است. این دکمه‌ها از محتواها مجزا هستند. چهار دکمه اصلی آرادبات یعنی دکمه‌های نمایشی، فرم ساز، فردی و نظرسنجی را می‌توانید به صورت عادی در منوی ربات بسازید.

نمایشی

دکمه نمایشی ربات تلگرام یکی از 4 نوع دکمه‌ی اصلی ربات ساز آرادبات است. از این دکمه برای نمایش انواع محتوا به کاربران ربات استفاده می‌شود. این محتواها می‌تواند شامل متن، عکس، ویدیو، استیکر، نقشه، فایل، صوت، صدا باشد.

فرم ساز

از دکمه‌های فرم ساز برای ساخت انواع فرم‌ها در ربات استفاده کنید. شما با استفاده از فرم ساز می‌توانید از کاربران خود اطلاعات مورد نیاز را با طرح سوال دریافت کنید. و یا کاربران شما درخواستی را اط طریق این دکمه در ربات ثبت کنند. نتایج درخواست‌ها و فرم اطلاعات از طریق ربات برای اپراتور ارسال می‌شود. همچنین نتایج در پنل ربات هم قابل مشاهده‌اند.

فردی

اگر شما قصد دارید اطلاعات شخصی و منحصربفردی را به کاربران خود نمایش دهید، باید از دکمه فردی استفاده کنید. با استفاده از دکمه فردی تعیین می‌کنید هر کاربر چه اطلاعات و محتواهایی را ببیند. محتواها به صورت مجزا در دکمه فردی هر کاربر قرار می‌گیرد. اطلاعاتی مثل نمره هر دانش آموز و یا نام کاربری و رمز عبور یک سیستم برای افراد.

نظرسنجی

شما می‌توانید انواع فرم‌های نظرسنجی را در ربات خود ایجاد کنید. همچنین نتایج پاسخ کاربران به صورت دسته بندی شده به تفکیک سوال، از طریق پنل قابل مشاهده‌اند.

شیشه‌ای

دکمه‌های شیشه‌ای به صورت شفاف و متصل به محتواهای اصلی ربات نمایش داده می‌شوند. این دکمه‌ها ظاهر زیباتری نسبت به دکمه‌های عادی دارند و باعث انسجام محتواهای ربات می‌شوند. 4 دکمه اصلی آرادبات را می‌توانید به صورت شیشه‌ای بسازید. به غیر از این 4 نوع، انواع مختلفی از دکمه‌های شیشه‌ای را می‌توانید در ربات خود ایجاد کنید. در ادامه با این دکمه‌ها آشنا خواهید شد.

لینک داخلی

دکمه شیشه‌ای از نوع لینک داخلی ببرای کپی کردن سایر دکمه‌ها در منوی ربات است. فرض کنید شما یک دکمه فرمساز جهت ثبت اطلاعات کاربران ایجاد می‌کنید و یا یک دکمه برای دریافت نظرات دارید و نیاز به استفاده‌ از آن‌ها در منو‌های مختلف ربات دارید. در ازای ساخت دکمه‌های جدید، می‌توانید دکمه را در قسمت‌های مختلف ربات کپی کنید.

لینکدار

گاهی اوقات نیاز دارید دسترسی به لینک سایت، صفحات مجازی و یا هر لینک دیگری را به کاربران ربات خود بدهید، به این صورت که کاربر با انتخاب دکمه وارد لینک موردنظر شما شود. بنابراین از دکمه شیشه‌ای لینکدار استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما لینک سایت فروشگاهی خود را داخل دکمه قرار ‌دهید، کاربر با انتخاب دکمه وارد سایت فروشگاه شما می‌شود.

اشتراک گذاری

با قرار دادن دکمه اشتراک گذاری در محتوای یک دکمه، امکان فوروارد سریع محتوا به همراه سایر دکمه‌هایش را به کاربر ‌می‌دهید. به عنوان مثال شما می‌خواهید فرم رای‌گیری خود را برای سایر افراد به اشتراک بگذارید، دکمه شیشه‌ای از نوع اشتراک گذاری را در محتوای مورد نظر ایجاد کنید.

نکته مهم: جهت فعال شدن دکمه اشتراک گذاری، از طریق BotFather ویژگی Inline Mode را برای ربات خود فعال کنید.

رای‌گیری

شما قصد دارید که درباره‌ی موضوعی از کاربران خود رای‌گیری کنید و شمارش آرا برای شما اهمیت دارد. بنابراین باید گزینه‌ها را به صورت شیشه‌ای از نوع رای‌گیری به محتوای خود اضافه کنید. سپس تعداد انتخاب‌های هر گزینه شمارش می‌شود.

نمایش پیام

این دکمه صرفا برای نمایش یک پیام به کاربر استفاده می‌شود. محتوای دکمه نمایش پیام با کلیک کردن به صورت Pop Up (شناور) نمایش داده می‌شود.

Web App

دکمه وب ‌اپ به کاربر شما این امکان را می‌دهد تا صفحات سایت شما یا هر لینک دیگری را بدون خارج شدن از ربات تلگرام خود در یک پنجره جدید ببیند و عملیات مربوط به صفحه را انجام بدهد. به عنوان مثال می‌تواند در سایت ثبت‌نام انجام دهد.

پیشفرض

دکمه‌های پیشفرض، دکمه‌های از پیش تنظیم شده‌ای هستند که شما می‌توانید از قابلیت‌های هر یک در قسمت‌های مختلف ربات استفاده کنید. به عنوان مثال دکمه ارسال تیکت که یک دکمه پیشفرض است. از این دکمه برای راه اندازی قسمت پشتیبانی در ربات استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید اکثر پیام‌های دکمه‌های پیشفرض را ویرایش کنید. اما ایجاد تغییر در ساختار و عملکرد دکمه‌های پیشفرض امکان پذیر نیست.

دکمه‌های پیشفرض را می‌توانید به دو صورت عادی و شیشه‌ای ایجاد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

خانهتعرفه هاربات تلگرام